X
تبلیغات
رایتل
یکشنبه 29 مرداد 1396 @ 04:37

دستور fillet و chamfer در تری دی مکس را با وی ری یاد بگیرید.


م مدلینگ معماری در 3d max کاربران باید از مادیفایر های مختلفی استفاده نمایند که در این بین برخی نسبت به سایر مادیفایرها کاربرد بیشتری دارند. مانند مادیفایر fillet و  مادیفایر chamfer   

در این مطلب از سری مطالب آموزش 3d max شما علاقمندان با اثر اختصاص مادیفایر chamfer و fillet آشنا خواهید شد.

همانطور که در مطلب قبل جهت آموزش مادیفایر edit poly گفته شد، هر حجم و یا ترسیم دو بعدی از زیر قسمت هایی تشکیل شده است که یکی از پرکاربردترین این زیر قسمت ها edge می باشد و به طور خلاصه به کمک این دو مادیفایر می توان به ترتیب یک یا چند لبه را پخ و یا گرد نمود.

آموزش مادیفایر chamfer به این ترتیب است که ...

1-ابتدا یک editable poly به حجم مربوطه اختصاص دهید.

2- لبه مورد نظر را روی سطح جسم انتخاب نمایید.

3-به سربرگ مادیفایر رفته و مادیفایر chamfer را پیدا کرده و با دو بار کلیک روی نام آن می توانید آنرا به حجم اختصاص دهید

4-با تغییر پارامتر amound می توانید مقدار پخ شدگی را افزایش دهید و نیز به کمک گزینه segment می توانید تعداد سگمنت های لبه داخلی را افزایش دهید.

 

آموزش مادیفایر fillet :

1- ترسیم دو بعدی مورد نظر را انتخاب نمایید .

2-یک editable spline را اختصاص دهید.

3- از گزینه های داخل edit spline گزینه fillet را انتخاب نمایید.

دقت داشته باشید دستورات Fillet و  chamfer را به دو صورت می توان به حجم ها و یا ترسیمات دو بعدی اختصاص دهید.

روش اول استفاده از مادیفایر مربوطه که از سربرگ مادیفایر می توان بصورت های گفته شده در بالا به حجم مربوطه اختصاص داد و روش دوم به این ترتیب است که یک editable به حجم و یا ترسیم دوبعدی اختصاص می دهید و با انتخاب زیر قسمت مربوطه مانند زیر قسمت edge در editable poly و یا segment در editable spline به قسمت مربوط به fillet و chamfer بروید و دستور را در مورد زیر قسمت مربوطه فعال نمایید.


برگرفته از سایت وی ری لرن

نظرات (0)
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.